Ott gyengélkedik a kínai gazdaság, ahol igazán fáj

Ott gyengélkedik a kínai gazdaság, ahol igazán fáj

Felemás adatok jellemzik a kínai gazdaság áprilisi teljesítményét – számolt be róla a Reuters és az ING. Bár az ipari termelés felülmúlta a várakozásokat, a kiskereskedelmi forgalom és az állóeszköz-beruházás lassulása továbbra is jelentős bizonytalanságról tanúskodik. Úgy tűnik, a kormány hiába igyekszik élénkíteni a belső fogyasztást új motort adva a gazdasági növekedésnek: az oldalazó ingatlanpiac és a kiskereskedelmi forgalom legújabb adatai arról árulkodnak, hogy a növekedési modell átállása továbbra is várat magára. A Trumppal kötött vámmegállapodás és az állami gazdaságösztönző lépések ugyan rövid távon enyhítik a kínai gazdaságra nehezedő nyomást, tartós áttörés a fogyasztói bizalom erősítésével és a bizonytalanság csökkentésével érhető el.

Elakadt a lengyel menetelés? – Csúnya mínuszos kiskereskedelmi szám érkezett

A lengyel kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,3%-kal esett éves alapon a februári 0,5%-os esés után, azaz sorozatban két egymást követő hónapban is mínuszos szám érkezett. Ez első ránézésre igencsak meglepőnek tűnik, jobban megnézve azonban az adatokat, máris más kép tárul elénk.

Még nagyon erős az amerikai fogyasztás

Még nagyon erős az amerikai fogyasztás

A várakozásokat meghaladóan növekedett a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban. Előretekintve azonban nagy kérdés, hogy a kereskedelmi háború mikor kezdi el éreztetni a hatását, hiszen a fogyasztói bizalmi indexek már nagy romlást mutatnak.

Fékeztek a magyar vásárlók a boltokban

Fékeztek a magyar vásárlók a boltokban

Csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene februárban. Emögött a magas infláció, különösen az élelmiszerárak emelkedése állhat. A februári adatot még nem befolyásolta az árrésstop, hiszen azt március közepén vezette be a kormány.

Így reagálnak a fizikai boltok a piac kihívásaira

Így reagálnak a fizikai boltok a piac kihívásaira

Az e-kereskedelem látványos előretörése ellenére a hagyományos üzletek kora egyáltalán nem járt le, a magyar fogyasztók visszafogott költései azonban megnehezítik a szereplők helyzetét. A Portfolio RETAIL DAY 2025 konferencia résztvevői a kőboltokat és plázákat érintő piaci aktualitásokat vették górcső alá.

Nem várt hír jött Németországból

Nem várt hír jött Németországból

A német kiskereskedelmi forgalom a vártnál nagyobb mértékben, 0,8 százalékkal nőtt februárban az előző hónaphoz képest.

Penny: kiszámíthatóbb piaci környezet, alacsony infláció hozhatja vissza a vevőket

Penny: kiszámíthatóbb piaci környezet, alacsony infláció hozhatja vissza a vevőket

A fogyasztói bizalom visszaállításához kulcsfontosságú a stabil és kiszámítható piaci környezet, valamint az élelmiszerinfláció alacsonyan tartása. A reálbérek növekedése még nem hozta meg a várt fellendülést a fogyasztásban - ehhez versenyképes árkínálatra, akciókra és megbízható termékkínálatra van szükség - mondta el a Portfolio-nak Mathias Mentrop és Silke Janz. A PENNY vezérigazgatóját és pénzügyi igazgatóját sok más aktuális téma mellett a diszkontok jövőjéről, a sajátmárkás termékekről, az új palackvisszaváltási rendszerről, az ársapkáról és a kiskereskedelmi adóról is kérdeztük.

A brit Aldi 350 fős leépítést tervez

A brit Aldi 350 fős leépítést tervez

Az Aldi átszervezést tervez a központi irodáiban Nagy-Britanniában, amely akár 350 munkahely megszűnését is eredményezheti. Ezzel párhuzamosan a vállalat bővíteni kívánja beszerzési részlegét az atherstoni központjában - írta a Retail Gazette.

Van egy nagy különbség a magyar és a nyugat-európai bevásárlóközpont-piac között

Van egy nagy különbség a magyar és a nyugat-európai bevásárlóközpont-piac között

Az Európai Unió tagországai közül Magyarországon a legnagyobb a lakossági jövedelem kiskereskedelembe kerülő fogyasztási – tehát nem megtakarításokra, szolgáltatásokra vagy szabadidős célokra fordított – aránya, egészen pontosan 50%, ami az uniós 33,9%-os átlaghoz képest igencsak magasnak mondható. Ennek a fele élelmiszerre és élelmiszer jellegű termékekre megy el, az ezt követő második legnagyobb kategória a vegyi áru, és csak ezután következnek a bevásárlóközpontok számára releváns kategóriák, mint például a ruházat - derül ki a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének (MBSZ) tanulmányából.

14 százalékkal nőtt a JSYK Magyarország bevétele

14,2 százalékkal nőtt a JYSK Magyarország bevétele, elérve a 76,4 milliárd forintot. A társaság Kamat és adófizetés előtti jövedelme (ebit) 17 milliárd forint lett. A vásárlók száma 15 százalékkal nőtt, míg az online értékesítések több mint 13 százalékos emelkedést mutattak - közölte a társaság.

Rejtélyes forgalomcsökkenés történt a magyar boltokban

Rejtélyes forgalomcsökkenés történt a magyar boltokban

Szeptemberben váratlanul nagyot esett a magyar kiskereskedelmi forgalom, a KSH és a kormány is egyedi hatással, az árvízzel magyarázta a rossz adatot. Mivel ellátási zavarok nem voltak az országban, a sokk inkább a keresleti oldalról jöhetett. Megnéztük, hogy más, árvízzel sújtott országban hogy alakultak a számok.

Lélektani határra értek a magyarok vásárlásai

Lélektani határra értek a magyarok vásárlásai

Az augusztusi magyar kiskereskedelem felpattanása bizakodásra adhat okot, ezért megnéztük, hogy néz ki a magyar boltok forgalma 2021-hez viszonyítva összevetve a régió országaival és olyan gazdag államokkal, mint a skandináv országok.

Nagy Márton élőben mutatta be a kormány új gazdasági akciótervét

Nagy Márton élőben mutatta be a kormány új gazdasági akciótervét

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter ismertette a kormány céljait és várakozásait a következő évekre vonatkozóan. Kifejtette, hogy a harmadik negyedévben gyenge lehet a gazdasági növekedés Magyarországon, nem fog teljesülni a piaci cél, ám a jövő év első negyedévében már 3% felett lehet, majd elérheti a 4%-ot is. Nagy Márton ismertette a KKV-prorgram részleteit, elmondta, hogy lakhatási válság van Budapesten, amit meg kell oldani, és a kormány be fog avatkozni, többek között az Airbnb és a lakbérszabályok szigorításával. Beszélt az inflációról is, ami szerinte már nem lesz probléma a következő években. A nemzetgazdasági miniszter a Portfolio Budapest Economic Forum konferenciáján beszélt.

Kozák Tamás: nem csak az árelőny miatt sikeresek a diszkontok

Kozák Tamás: nem csak az árelőny miatt sikeresek a diszkontok

Rendkívül turbulens időszakban van a magyar kiskereskedelem. A forgalom a reálbéremelkedés ellenére hosszú idő óta a 2021-es szinten mozog, az online szegmensben egyre több külföldi szereplő jelenik meg, az adók magasak, sok a piacbefolyásoló kormányzati intézkedés és a boltoknak kezelniük kell a betétdíjas rendszert annak minden gyerekbetegségével együtt. Mindezek tetejében nem úgy tűnik, hogy a nagy külföldi láncok lennének a kormány kedvencei. Mindezekről kérdeztük Kozák Tamást, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkárát.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Szép csendben megindultak a kirúgások Magyarországon, és még nincs vége a leépítési hullámnak
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.